Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Ἅγ. Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός: Ἀπόδειξις ὅτι εἷς ἐστι Θεός, καὶ οὐ πολλοί


γ. ωάννης Δαμασκηνός

 Ὅτι μέν στι Θεός, κανς ποδέδεικται· κα τι κατάληπτός στιν Ατο οσία· τι δ ες στ κα ο πολλοί, τος μν τ θεί πειθομένοις Γραφ, οκ μφιβάλλεται· φησ γρ Κύριος ν τ τς νομοθεσίας ρχ· γ Κύριος Θεός σου ξαγαγν σε κ γς Αγύπτου· οκ σονταί σοι Θεο τεροι πλν μο· κα πάλιν, κουε σραήλ· Κύριος Θεός σου, Κύριος ες στι· κα δι σαΐου το Προφήτου· γ γάρ φησί Θες πρτος, κα γ μετ ταύτα, κα πλν μο οκ στι θεός· μπροσθέν μου οκ γένετο λλος θεός, κα μετ' μ οκ σται· κα πλν μο οκ στιν· κα Κύριος δ ν τος Εαγγελίοις, οτω φησ πρς τν Πατέρα· ατη στν αώνιος ζωή, να γινώσκωσί Σε τν μόνον ληθινν Θεόν· Τος δ τ θεί μ πειθομένοις Γραφ, οτω διαλεξώμεθα. Τ Θεον τέλειόν στι κα νελλιπές, κατά γε γαθότητα, κατά τε σοφίαν, κατά τε δύναμιν· ναρχον, τελεύτητον, ΐδιον, περίγραπτον· κα πλς επεν, κατ πάντα τέλειον· ε ον πολλος ρομεν θεούς, νάγκη διαφορν ν τος πολλος θεωρεσθαι· ε γρ οδεμία διαφορ ν ατος, ες μλλον στ κα ο πολλοί· ε δ διαφορ ν ατος, πο τελειότης; ετε γρ κατ γαθότητα, ετε κατ δύναμιν, ετε κατ σοφίαν, ετε κατ χρόνον, ετε κατ τόπον, στερήσει το τελείου, οκ ν εη θεός· δ δι πάντων ταυτότης, να μλλον δείκνυσι κα ο πολλούς· πς δ κα πολλος οσι τ περίγραπτον φυλαχθήσεται; νθα γρ ν εη ες, οκ ν εη τερος. πς δ π πολλν κυβερνηθήσεται κόσμος, κα ο διαλυθήσεται, κα διαφθαρήσεται, μάχης ν τος κυβερνσι θεωρουμένης; γρ διαφορά, ναντίωσιν εσάγει· ε δ εποι τις· τι καστος μέρους ρχει· τί τ τάξαν, κα τν διανομν ατος ποιησάμενον; κενο γρ μλλον ν εη Θεός· ες τοίνυν στ Θεός, τέλειος, περίγραπτος, το παντς ποιητής, συνοχεύς τε, κα κυβερνήτης, περτελς κα προτέλειος· πρς δ κα φυσικ νάγκη, μονάδα εναι, δυάδος ρχήν. -------------- γίου ωάννου Δαμασκηνο, Περ ρθοδόξου Πίστεως, κδ. Νεκτ. Παναγόπουλος [πίσης στν λληνικ Πατρολογία (Patrologiae Graecae) το Μίνιε (J.-P. Migne), κδοσις κριβς τς ρθοδόξου Πίστεως, PG 94,793], σ. 7.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου